Neurologopeda kliniczny Joanna Dziurleja

Jestem neurologopedą i od kilkunastu lat pracuję z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi  z  dysfunkcjami nerwowo – mięśniowymi, z różnorodnymi wyzwaniami rozwojowymi,  niepełnosprawnością intelektualną i ruchową, z zaburzeniami mowy i komunikacji. W terapii kieruję się przede wszystkim empatią, uważnością i całościowym spojrzeniem na mojego pacjenta. W moim gabinecie prowadzę diagnozę logopedyczną/neurologopedyczną, udzielam konsultacji, przygotowuję plan terapeutyczny oraz prowadzę zajęcia. Doświadczenie, które posiadam, pozwoliło mi stworzyć ofertę skierowaną do osób (niemowląt, dzieci, osób dorosłych) z różnymi trudnościami w zakresie rozwoju mowy i komunikacji oraz trudnościami rozwojowymi. Nieustannie podnoszę swoje kwalifikacji, aby moje oddziaływania  terapeutyczne były jak najbardziej efektywne.

Do gabinetu logopedycznego i neurologopedycznego w Gorzowie Wielkopolskim mogą zgłaszać się rodzice z dziećmi od pierwszych dni życia, ale też młodzież i osoby dorosłe.

Wykształcenie

  • Integracja Sensoryczna – studia podyplomowe (KPSW Bydgoszcz)
  • Neurologopedia Kliniczna – studia podyplomowe  (Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, Wydział Nauk o Zdrowiu),
  • Logopedia z Terapią Pedagogiczną – studia podyplomowe  ( Uniwersytet Zielonogórski),
  • Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Małego  Dziecka – studia podyplomowe (Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji Towarzystwa Wiedzy Powszechnej),
  • Pedagogika Specjalna – studia magisterskie (Uniwersytet Szczeciński). 

Wybrane Kursy i Szkolenia

  • Instruktor Masażu Shantala (2019) – Polska Szkoła Masażu Shantala
  • Trener Umiejętności Społecznych TUS SST – szkolenie certyfikacyjne (2019) – mgr M. Szczyglik
  • Wspomaganie rozowju mowy i komunikacji z wykorzystaniem elementów metody werbo – tonalnej (2019) – mgr A. Dziedzic
  • Afazja. Diagnoza i terapia (2019) – mgr M.Puchowska
  • Karmienie małego dziecka w aspekcie logopedycznym (2019) – mgr M. Baj – Lieder, mgr R. Ulman – Bogusławska,
  • Terapia dziecięcj apraksji mowy, opóźnionego rozwoju mowy,afazji motorycznej i rozwojowej, wg zasad motorycznego uczenia (2019) – mgr E. Grzelak
  • Neuroterapia palpacyjno – pulsacyjna sfery orofacjalnej (2019) – dr M. Zawichrowska
  • Badanie słuchu w logopedii (2019) – prowadząca – mgr A. Stojak
  • Od jedzenia, picia, oddychania i płykania do mówienia – rola funkcji pokarmowych dla rozwoju mowy (2018) – dr M. Machoś
  • Niemowlak u logopedy – diagnoza, profilaktyka i wczesna stymulacja (2018) – dr M. Machoś
  • Guguhopla, od zabawy do mowienia (2018) – dr M. Machoś
  • Nie patrzy, nie słucha, nie mówi – diagnoza i trening bazwoych umiejyności komunikacyjnych (2018) –  dr M.Machoś
  • Szkolenie z zakresu stymulacji audio – psycho – fonologicznej metodą prof. A.A.Tomatisa (2018) – Centrum Audio – Psycho – Fonologii  “ESPACE”
  • Masaż logpedyczny od podstaw- podejście praktyczne (2018) – mgr A. Kaczyńska
  • Kinesiotaping w logopedii i fizjoterapii stomatologicznej (2018) – dr E. Mikołajewska
  • Karmienie terapeutyczne Human Touch – (2018 ) – mgr M. Habik
  • Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów (2018) – prof.US dr hab. D. Pluta – Wojciechowska
  • Porażenie nerwu twarzowego (2018) – A. M. Pękacka
  • Terapia Miofunckcjonalna (2018)  – mgr B. Paradowksa
  • Terapia ręki I i II stopnia (2017) – dr R. Rutkowski, mgr M. Adamski
  • Terapia sygmatyzmu międzyzębowego (2017) – mgr A. Balewska
  • Karty Oceny Logopedycznej Dziecka  KOLD (2017) – dr J. Gruba, mgr M.Polczyk
  • Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka (2016)
  • Neurofizjologicze usprawnianie dzieci – aspekt logpedyczny (2015) – mgr I. Brzozowska – Misiewicz 
  • Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu (2014) – dr M. Szmaj
  • Dziecięca neurologopedia kliniczna w świetle współczesnej wiedzy neurofizjologicznej (2011) – dr A.Łada
  • Wczesna diagnostyka i wspomaganie rozwoju dziecka z zastosowaniem ustno twarzowej terapii regulującej  nieprawidłowe napięcie mięśniowe (2009) – dr A. Regner
  • Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa  – pierwszy, drugi i trzeci rok życia (2009)
  • Terapia behawioralna dzieci z autyzmem – 3 stopniowy kurs doskonalący (2008)
  • Szkolenia z Metody Krakowskiej :
    • Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera (2015) – dr hab. M. Korendo 
    • Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji – niesłyszacych, autystycznych, z afazją  (2014) – dr Z. Orłowska – Popek
    • Terapia neurobiologiczna (2014) –  prof. dr hab. J. Cieszyńska
    • Zasady manualnego torowania głosek. Wczesne objawy autyzmu (2013) – dr M. Korendo, mgr K. Sedivy
    • Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych (2013) – dr M. Korendo
    • Symultaniczno – Sekwencyjna nauka czytania (2013) -prof. dr hab. J. Cieszyńska
    • Budowanie systemu językowego dzieci z afazją dziecięcą (2012) – prof. dr hab. J. Cieszyńska
  •    Szkolenia z alternatywnych i wspomagających metod komunikacji (AAC)
    • Zastosowanie programu Boardmaker and Speaking Dynamically Pro  w terapii osób z trudnościami w porozumiewaniu się I i II stopień (2018) – mgr J. Pachutko
    • Nauczanie 9 krytycznych umiejętności porozumiewania się (2017) – mgr M. Kaźmierczak
    • Redukcja zachwań trudnych u osb z zaburzeniami rozwoju poprzez  rozwijanie komunikacji funkcjonalnej (2016)
    • Szkolenia z zakresu oceny efektywności porozumiewania się dzieci   niemówiących (2016) – dr M. Grycman
    • Alternatywne Sposoby Porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – I i II stopień (2016) – dr M. Grycman
    • PECS I  i II stopień (2014) – mgr M.Kaźmierczak
    • Makaton I, II i III stopień (2014) – dr B. B. Kaczmarek